راهنمای خرید عینک آفتابی

//راهنمای خرید عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی

نظر به اهمیت چشم بعنوان یکی از حساس ترین، دقیق ترین و سریعترین اعضا بدن که بنا بر آخرین تحقیقات کنترل بیش از 85% درصد از فعالیت های روزمره انسان امروزی را دارا می باشد.
نور خورشید دارای اشعه های مختلفی است، مخصوصا در کشور ما که تابش مستقیم نور خورشید داریم این پرتوها می توانند روی سلامت چشم تاثیر گذار باشند.

بهمین علت با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و زندگی هر فرد عینک آفتابی با رنگ، نوع عدسی با کوتینگ لازمه آن و همچنین یک سایز مناسب و استاندارد برای پوشش دهی کامل و محافظت چشم و اطراف آن در برابر نورهای تابشی ضروری است.

مگر نه اینکه عینک آفتابی در درجه اول ابزار پیشگیری است یعنی با توجه به میزان اشعه های مضر فرا بنفش (UV) مخصوصا در کشورمان با بیش از 300 روز آفتابی در سال که در اثر بر خورد با چشم بدون محافظ آسیب های جدی را به سیستم بینائی تحمیل مینماید و دهها مورد استفاده پیشگیرانه دیگر مانند نیاز قطعی افرادی که برای اصلاح بیماری های عیوب انکساری چشم، عمل های لیزیک و لازیک انجام میدهند یا کسانی که از شدت نور در مواجه با آن رنج می برند و دهها موارد دیگر، جای هیچ گونه شبهه ای برای اینکه عینک آفتابی ابزار پیشگیری برای سیستم بینائی می باشد را نمی گذارد.

در کشورهای پیشرفته نه فقط برای مد و زیبایی بلکه بدلیل سلامت چشمی عینک آفتابی جزء ضروریات بهداشتی محسوی می گردد.

بنابراین توصیه می گردد که:

به هیچ عنوان از دستفروشان و غرفه ها در مجامع عمومی و افراد ناآگاه که صلاحیت تشخیص و راهنمایی شما را در خصوص تهیه مناسب ترین عینک از نظر جنس، نوع عدسی، پوشش، رنگ مناسب و … را نداشته و هیچگونه تعهدی در قبال خرید شما ندارند و به شما خدمات پس از فروش را ارائه نمایند عینک تهیه نفرمایید و باعث آسیب به چشمان خود نشوید.

توسط |1397/7/18 13:29:28مهر 10ام, 1397|مطالب مفید|بدون ديدگاه